עובש בארון / עובש בארון קיר

עובש וטחב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לעובש וטחב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו


ארונות הבית הם מהרהיטים החשובים ביותר בו. בהם אנחנו מאחסנים פריטים הכרחיים, החל מבגדים ועד לכלי בית ואוכל, פריטיםעובש בארון / עובש בארון קיר אשר משמשים אותנו באופן תדיר ולעיתים כוללים ערך רגשי רב. הבעיה מתחילה כאשר הארון עצמו מתמלא בעובש, שעלול להגיע במהרה גם לכל מה שמאוחסן בו. למרבה הצער מדובר בבעיה נפוצה הרבה יותר ממה שאתם חושבים, מה שדורש היכרות עם הדרכים בהן אפשר להקטין את הסיכויים להיווצרות העובש ולטפל בבעיה כאשר היא כבר קורמת עור וגידים.

מדוע ארונות חשופים לעובש?

ארונות הבית וארונות הקיר הם אחד המקומות ה"מועדים לפורענות" בכל הנוגע לסכנת ההתפתחות של עובש. הסיבה לכך היא שהארונות כוללים את התנאים הנחשבים לאופטימליים להתפתחות אותן פטריות וחיידקים מזיקים. ראשית, ארונות הבית מעצם ההגדרה שלהם אמורים להיות סגורים כמעט בכל רגע נתון – למעט מקרים בהם הם נפתחים על מנת להוציא מהם פריט כלשהו. הארונות עצמם הם חשוכים, כאשר האפלה הזו מהווה תנאי נוסף המגדיל את הסיכויים להתפתחות עובש, טחב וצרות אחרות. ארונות המוצמדים לקיר עלולים לספוג רטיבות ולחות הקיימת בקיר, בעיקר כאשר יש נזילה, פיצוץ צנרת וכן הלאה.

חלק מרכזי בבעיה נוגע לעובדה שהתחזוקה של הארונות רחוקה מלהיות מיטבית. בהרבה מאוד בתים בישראל, הארון מנוקה רק לעיתים רחוקות: אחת לכמה חודשים או אפילו לפני אירועים מיוחדים בלבד, למשל כחלק מניקיון פסח. בהיעדר ניקיון ותחזוקה הולמים, הסיכויים להצטברות של עובש בארונות עלולים בהחלט לעלות.

מה הם הסיכונים הטמונים בעובש בארונות?

בניגוד למקומות אחרים בהם מופיע עובש, במקרה של ארונות יכול להיות שהפגם האסתטי הנובע מהעובש ייראה משמעותי פחות: אחרי הכול, אלו הם רהיטים אשר משמשים בעיקר למטרה פונקציונלית, ושהדגש העיצובי בהם הוא בעיקר על המעטפת החיצונית של הארונות (הדלתות) ולא על האזור הפנימי בו.

למרות זאת, חשוב למנוע היווצרות עובש בארונות ולטפל בבעיה בהקדם האפשרי כאשר היא מופיעה. הסיכון הראשון, וככל הנראה הגדול מכולם, הוא שהעובש שבארון יגיע במהרה לפריטים המאוחסנים בו. פריטים עם עובש עלולים להיהרס לחלוטין, ולסכן בריאותית את האדם המשתמש בהם. חשיפה ממושכת לעובש עלולה להביא לתסמינים לא נעימים דוגמת כאבי גרון, בעיות נשימה, אלרגיות, פריחה על גבי העור ועוד. במקרים מורכבים, ובמיוחד אצל אנשים אשר המערכת החיסונית שלהם מראש היא חלשה באופן יחסי, העובש עלול לגרום למחלות כרוניות שחלקן הן קטלניות.

לכך ניתן להוסיף את הריח הרע שעלול לצאת מהארון או מהפריטים שנפגעו מהעובש, ריח אשר תורם גם הוא תרומה בלתי מבוטלת לאותה ירידה באיכות החיים.

כיצד ניתן להיפטר מעובש בארון?

גם אם המאמצים למניעת העובש העלו חרס, יש עדיין לא מעט דברים שאפשר לעשות על מנת להתמודד עם הבעיה. תמצאו כיום מגוון רחב של מוצרים המיועדים להסיר עובש, כאשר חלקם הגדול מבוסס על השמדת החיידקים. חשוב במקרה הזה לוודא כי אותו תרסיס נגד עובש, משחה או תכשיר אכן מתאימים לחומר הגלם המרכיב את הארון, בדרך כלל אחד מסוגי העץ. אחרת, המשתמשים במוצר עלולים לגלות שהם גרמו יותר נזק מאשר הביאו לתועלת. במקרים של נזק מהותי שכבר נגרם לארון, אפשר לנסות להסיר את העובש בצורה "כירורגית", באמצעות צבע מיוחד נגד עובש ועוד.

אפשרות אחרת שמומלץ לשקול בחיוב היא שימוש באמצעים ייעודיים לחללים סגורים, הידועים בשם קולטי או סופגי לחות. את המוצרים האלה ניתן למקם בתוך המגירות, בתחתית מדפי הארון או על גבי הקולבים, בהתאם לסוגם ולמאפייני הארון עצמו. המוצרים מסייעים לייבוש הלחות והמים שעלולים להצטבר בארון, ובכך מקטינים משמעותית בעיות עובש קיימות או עתידיות.

המרכז לעובש וטחב

המרכז לעובש וטחב מתמחה במתן מידע בתחום עובש וטחב, כל מה שרציתם לדעת על עובש וטחב. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עובש בארון / עובש בארון קיר

האם יש עובש בצינורות שלך? כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות

האם שמת לב לטעם או ריח חריגים במי הברז שלך? זה עשוי להיות סימן שעובש אורב בצינורות שלך. עובש בצינורות עלול להוות סיכונים בריאותיים חמורים אם אינו מטופל. במאמר זה, נחקור כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לעובש בצינורות שלך.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות: עובש וטחב בדירות והצורך בפינוי

למגורים בדירה יש את ההטבות שלו, אבל זה מגיע גם עם חלק ניכר מהאתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא התמודדות עם צמיחת עובש וטחב. עובש וטחב הם לא רק מכוערים, אלא שהם גם יכולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים לדיירי הדירה.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות של נזק יונים: איום על קירות, תקרות ובריאותך

יונים אולי נראות לא מזיקות, אבל נוכחותן עלולה לגרום לנזק משמעותי לקירות ולתקרות שלכם. ציפורים אלה בונות לעתים קרובות קנים בפינותיהם של מבנים, מה שמוביל לבעיות מבניות ולנזקים מכוערים. הלשלשת החומצית שלהם עלולה לשחית משטחים, ולהוביל להידרדרות ולצורך בתיקונים יקרים.

לקריאת המאמר »
053-3524887
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!