צבע נגד עובש

עובש וטחב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לעובש וטחב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו


כשמדברים על צבע לבית, רוב האנשים מעלים לנגד עיניהם מוצר אשר תכליתו העיקרית – אם לא היחידה – היא להגדיר את מראהצבע נגד עובש הבית. אבל מסתבר שיש סוגים שונים של צבעים, חלקם לוקחים חלק משמעותי במשוואת הניקיון והתחזוקה השוטפת של הבית. צבע נגד עובש, המיועד בעיקר לחדרים בהם יש כבר בעיית עובש או לכל הפחות סבירות גבוהה להתפתחות בעיה כזו בעתיד, הוא מוצר כזה בדיוק. אז האם אחד המפתחות העיקריים שלכם להתמודדות עם העובש לאורך זמן נמצא בצבע באמצעותו אתם צובעים את תשתיות המבנה?

מה תפקידו המרכזי של צבע נגד עובש?

צבעים נגד עובש וטחב באים להילחם במטרד השכיח באמצעות הקטנת התנאים אשר מביאים מראש להתפתחות ולשגשוג שלו. מה שזה אומר בעצם הוא שהצבעים מיועדים להימרח על גבי קירות, תקרות ושאר פריטים ותשתיות אשר על גביהם עלול להופיע העובש.
הצבע מכיל חומרים אשר מסייעים לו לדחות בצורה יעילה מים ולחות על גביהם, תוך כדי התייבשות מהירה שתביא לכך שהם לא יספגו את הלחות אשר משוטטת לה בחדר. אופן הפעילות הזה מקטין או אפילו מבטל את הסיכויים להיווצרות אותו עובש. זאת להבדיל מצבעי קיר "רגילים" אשר מתבלים עם הזמן וסופגים את המים שהם נחשפים עליהם, כך שבשלב הראשון יופיעו על גביהם כתמים ובשלב השני הם יחלו בתהליך ההתקלפות.

הדגש כיום הוא על ייצור צבעים נגד עובש שלא רק עושים את העבודה שלשמה הם יוצרו, אלא גם מסייעים לשמור על המראה הנקי והאסתטי שאנחנו בוודאי מצפים לו בבית. היום תוכלו למצוא צבעים ייעודיים נגד עובש שהם בעלי גוון שלג, רחיצים, בעלי כוח כיסוי גבוה בכל קנה מידה ומאפשרים להשלים את המלאכה באמצעות שכבה אחת בלבד של צבע. המשמעות היא שהצבע לא אמור לפגוע במראה של החדר הנתון, אלא מיועד להשתלב בו באופן מלא והרמוני ככל האפשר.

ישנם סוגים שונים של צבעים נגד עובש, אולם רובם ככולם מיועדים מראש לחדרים בהם הפוטנציאל להיווצרות של עובש הוא גבוה במיוחד: חדרי מקלחת, שירותים, מטבחים וכן הלאה. חשוב לשים לב כי כמעט בכל המקרים השימוש בצבעים מהסוג הזה יכול להתבצע בפועל רק לאחר שמשמידים את חיידקי העובש הקיימים, באמצעות תרסיסים ייעודיים, חומרי ניקיון מיוחדים או אפילו פעולות "כירורגיות" יותר.

כך תעשו את זה נכון

למרות שהעיקרון הבסיסי של ניקוי עובש באמצעות צבע מיוחד תואר מעלה, עדיין יש משתנים שונים שעשויים להשפיע על המשוואה. הראשון שבהם הוא סוג הקיר, כאשר ברור שהטיפול בקיר גבס צפוי להיות שונה מאשר קיר בטון רגיל. בנוסף לכך חייבים לשאול מהם התנאים השוררים במקום, ועד איזו רמה הגיעה הבעיה.

יש מקרים בהם הצביעה באמצעות אותו צבע נגד עובש יכולה להתבצע באופן כמעט מיידי, או לכל הפחות לאחר שכבר מסירים את השכבה העליונה של העובש. אולם במקרים האחרים, בהם הבעיה כבר התפתחה והגיעה אל מתחת לפני השטח, נדרש טיפול יסודי יותר. רטיבות בקירות שחודרת אל הבלוקים, תדרוש שימוש באמצעי ריסוס שיביא לקטילה של העובש הנמצא בתוך הקיר. עם זאת, במקרים כאלה חובה לחכות עד אשר הריסוס יתייבש לפני שאפשר יהיה לחשוב על צביעה חיצונית של הקיר – זאת מכיוון שקיר רטוב ידחה את הצבע ויביא לכך שהוא יתנפח בשלב הראשון ויתקלף לאחריה. ההמתנה הזו לייבוש של הריסוס עשויה להימשך שבועות או אפילו חודשים. זו סיבה נוספת לכך שכדאי מאוד לא להשתהות עם הטיפול בבעיות עובש ורטיבות, אלא לנסות לפתור את הבעיה בשלבים המוקדמים שלה.

 

אולי יעניין אותך גם:

עובש מוילונות – מה עושים? ואיך נפטרים ממנו אחת ולתמיד?

מסיר עובש – מהו? כיצד הוא פעול? ולאילו מצבים מסיר עובש מתאים?

בדיקת עובש: מדוע כה חשוב לערוך בדיקת עובש מקצועית לפני הטיפול בו?

עובש בבית? לא צריך לחיות איתו, יש מה לעשות

המרכז לעובש וטחב

המרכז לעובש וטחב מתמחה במתן מידע בתחום עובש וטחב, כל מה שרציתם לדעת על עובש וטחב. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

צבע נגד עובש

האם יש עובש בצינורות שלך? כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות

האם שמת לב לטעם או ריח חריגים במי הברז שלך? זה עשוי להיות סימן שעובש אורב בצינורות שלך. עובש בצינורות עלול להוות סיכונים בריאותיים חמורים אם אינו מטופל. במאמר זה, נחקור כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לעובש בצינורות שלך.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות: עובש וטחב בדירות והצורך בפינוי

למגורים בדירה יש את ההטבות שלו, אבל זה מגיע גם עם חלק ניכר מהאתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא התמודדות עם צמיחת עובש וטחב. עובש וטחב הם לא רק מכוערים, אלא שהם גם יכולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים לדיירי הדירה.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות של נזק יונים: איום על קירות, תקרות ובריאותך

יונים אולי נראות לא מזיקות, אבל נוכחותן עלולה לגרום לנזק משמעותי לקירות ולתקרות שלכם. ציפורים אלה בונות לעתים קרובות קנים בפינותיהם של מבנים, מה שמוביל לבעיות מבניות ולנזקים מכוערים. הלשלשת החומצית שלהם עלולה לשחית משטחים, ולהוביל להידרדרות ולצורך בתיקונים יקרים.

לקריאת המאמר »
053-3524887
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!