כל מה שצריך לדעת על איתור נזילות

עובש וטחב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לעובש וטחב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

כאשר מתרחשת נזילה בבית, חשוב למצוא אותה בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק למבנה. אינסטלטורים המשתמשים במצלמות תרמיות יכולים לעשות זאת במהירות וביעילות.

אנשים לרוב ימצאו סוג של רטיבות או טפטוף מים ממקור כלשהו על קירות הבית. נזילות או רטיבות עלולות לגרום לנזק חמור מאוד למבנה עצמו, ולכן חשוב מאוד לטפל בהן כראוי ברגע שהן נמצאות.

 

בעוד שבמקרים מסוימים מקור הנזילה ידוע, במקרים רבים לא ברור מה מקור הנזילה. במקרה זה, חשוב מאוד לבחור אינסטלטור מומחה בתחום איתור נזילות על מנת שיבצע את הפעולות הדרושות לאיתור נזילות בביתכם בצורה פשוטה, קלה, מהירה ונוחה. בעבר על מנת לאתר את מקור הנזילה היה צורך לשבור את הרצפה ולהרוס את הקיר, אך כיום ניתן לעשות זאת בצורה נוחה ויעילה יותר באמצעות שימוש באמצעים המורכבים והמתקדמים הנלווים לכך. פעולה. כמובן שכדי לבצע את התהליך בצורה הטובה ביותר בביתכם, עליכם לבחור מראש אינסטלטור המתמחה באיתור נזילות, המשתמש בשיטות מתקדמות לאיתור.

 

גורמים לנזילות מים בדירות מגורים

 

חשוב מאוד שתדעו כי ברוב דירות המגורים הפרטיות ישנם שני גורמים לנזילות מים בדירה: הראשון הוא איזושהי בעיית איטום בקירות הבית או בגג הבניין המאפשרת למים לחלחל לתוך דירת המגורים עצמה, הסיבה השנייה היא איזושהי נזילה בצנרת של הבית. רוב הצנרת הביתית נמצאת מתחת לרצפה או מאחורי קירות הבית. הצינור נסתר מהעין, אך אם הצינור מתפוצץ, ניתן לראות את הסימפטומים שלו. חשוב מאוד לדעת כי מאחר והצינורות השייכים למערכת האינסטלציה נמצאים מאחורי קירות או מתחת לרצפה, קשה לדעת את מצבם. לפעמים הצינורות שחוקים מאוד, חלודים, לפעמים יש בעיה בטרמוסטט – כל הדברים האלו עלולים לגרום לפיצוץ של אחד מהצינורות.

 

אם ישנה נזילה בבית עקב פיצוץ באחד הצנרת, ניתן לראות את הסימפטומים שלה בדרכים שונות, כגון: טפטוף אקטיבי מאזור אחד בבית, סימני קירות לחות, קילוף קירות, עובש סימנים על קירות, חשבון מים גבוה מדי וכו'. בכל מקרה, אם יש סימנים לנזילה נסתרת, חשוב להזמין את שירותיו של אינסטלטור מקצועי ומנוסה בתחום איתור נזילות. לא כדאי להמתין, כן, נזילות עלולות לגרום לנזק למבנה עצמו, והנזק עלול להחמיר עם הזמן, לכן כדאי לפנות לאינסטלטור ברגע שמבחינים בסימנים.

 

איתור נזילות על ידי אינסטלטור מקצועי – איך?

 

חשוב לדעת שלא כל האינסטלטורים מתמחים בגילוי נזילות. לכן, חשוב לבחור באינסטלטור מומחה איתור נזילות שיבצע באופן המקצועי, המהיר והיעיל ביותר שיש. כמו כן, חשוב לבחור אינסטלטור אשר מעבר לעבודת איתור הנזילה, יודע לבצע גם את התיקונים הנדרשים במקור הנזילה.

 

בשלב הראשון של תהליך איתור הנזילות יש צורך לדעת באיזו מערכת קיימת הנזילה. בעיות יכולות להתעורר בשלוש מערכות עיקריות: המערכת הראשונה היא מערכת הביוב. דליפות צנרת במערכת זו מתבטאות בדרך כלל בטפטופים נפרדים שבאים והולכים. לבדיקת נזילות ממקור זה, יבצעו אינסטלטורים בדיקת הצפה. הבדיקה כוללת החדרת בלון שיחסום את יציאת הצינור ויאפשר זרימת מים. אם מפלס המים בכיור יורד תוך מאה שנה, זו נזילה בצנרת.

 

המערכת השנייה שעלולה להיות בה נזילות היא מערכת החימום. בעוד מערכת חימום היא מערכת פחות נפוצה כיום, כאשר יש מערכת כל כך פעילה יש סיכוי טוב שיש נזילה ואיתור המקור שלה חשוב.

 

המערכת השלישית היא מערכת אספקת המים. מדובר בנזילה בצנרת של מערכת המים, המתבטאת לרוב בטפטוף חמור ומורגש.

 

לאחר מציאת המיקום המדויק בו נמצא הצינור הפגוע, ניתן להשתמש במצלמת הדמיה תרמית מיוחדת לאיתור הנזילה. בעבר, איתור נזילות הצריך עבודה בסגנון סיזיפוס שהייתה גורמת לבלגן לא קטן בבית. העבודה כללה הרמת ריצוף ושבירת קירות כדי למצוא את מקור הנזילה המדויק. כיום, לעומת זאת, נעשה שימוש במצלמת הדמיה תרמית מיוחדת, המזהה קרני אינפרא אדום של הטמפרטורה בצינורות הממוקמים מתחת לרצפה או מאחורי קירות. על מנת שהמצלמות יאתרו את מקור הנזילה, היה צורך לחמם את הבית. אם יש בעיה כלשהי בצינור, הוא ינקז את המים החמים, כך שיהיה הפרש טמפרטורה בין האזור הבעייתי לשאר האזורים. המצלמה תזהה את הפרש הטמפרטורה המדובר, כך שתוכל לדעת היכן מקור הנזילה. מצלמות הדמיה תרמיות משמשות בעיקר לאיתור נזילות בבתים פרטיים, בגלל הטווח הקצר שלהן, הן אינן יעילות לחצרות עם צנרת עמוקה.

 

לאחר שהאינסטלטור שהזמנתם ימצא את מקור הנזילה, הוא יבצע את העבודות הנדרשות לתיקון ולטפל במקור הנזילה על מנת לסלק טפטופים אקטיביים בביתכם ולמנוע מהנזילה לפגוע בביתכם או ברכוש שבתוכו.

 

יש אמנם גם היום אינסטלטורים שלא משתמשים במצלמות תרמיות לאיתור נזילות, אבל אין ספק שכדאי לבחור מבעוד מועד אינסטלטור שמשתמש רק במצלמות תרמיות בתוך המבנה לאיתור נזילות מים. אם מדובר בחצר או בכל חלל חיצוני אחר, יתגלו נזילות בשיטות שונות. אם אתם תוהים מדוע כדאי לכם לבחור בשירותיו של אינסטלטור שמשתמש בדימוי תרמי לאיתור נזילות, או אם אתם שוקלים לוותר על שירותיו של אינסטלטור שמשתמש בדימוי תרמי לביצוע הליך איתור נזילות מכיוון שהוא זקוק ליותר אינסטלציה מאשר כזה שמשתמש בשיטת השינה לאיתור דליפות אם מספר העובדים גבוה יותר, עליך לשקול מחדש. האם באמת כדאי להשקיע סכום כסף קטן ולעשות בלגן בבית, כולל הרמת רצפות או שבירת קירות כדי לאתר נזילות? האם כדאי לכם לבחור בתהליך איתור נזילות ארוך ומורכב יותר רק בגלל שהחיסכון הכללי הוא מינימלי? אין ספק שלא כדאי לבחור כעת אינסטלטור לאיתור נזילות מבלי להשתמש במצלמות תרמיות מיוחדות ומשוכללות או בשיטות מתקדמות אחרות לאיתור נזילות בחצר או בכל חלל חיצוני אחר.

 

איך בוחרים אינסטלטור לאיתור נזילות?

אם יש לכם נזילות כלשהן בבית, סימני רטיבות בקירות או רצפות, עובש, ריחות רעים, חשבונות מים מופקעים ועוד, זה הזמן שלכם לבחור את אנשי המקצוע הטובים ביותר באיתור נזילות. למרות שניתן למצוא כיום לא מעט אינסטלטורים המספקים שירותים בתחום איתור נזילות באמצעות מצלמות הדמיה תרמית, חשוב לבחור את האינסטלטור הטוב ביותר בתחום. אז ראשית עליכם לברר מיהו האינסטלטור המספק שירותי איתור נזילות באזורכם. שנית, כדאי לקרוא ולהבין את האינסטלטורים השונים. חשוב לבדוק את ניסיונם בתחום השימוש במצלמות הדמיה תרמית לאיתור נזילות והאם הם מומלצים כאנשי מקצוע לבצע את העבודה בצורה המקצועית ביותר. בנוסף לכך, חשוב מאוד לבחור אינסטלטור אמין שיבצע את עבודתו כפי שהוא אמור לעשות ויגבה מחיר הוגן ויקר עבור שירותיו.

מאמר נכתב בשיתוף עם ״איתור נזילות משה שליו״

לעוד מידע בקרו באתר https://www.meaterms.com/

המרכז לעובש וטחב

המרכז לעובש וטחב מתמחה במתן מידע בתחום עובש וטחב, כל מה שרציתם לדעת על עובש וטחב. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

האם יש עובש בצינורות שלך? כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות

האם שמת לב לטעם או ריח חריגים במי הברז שלך? זה עשוי להיות סימן שעובש אורב בצינורות שלך. עובש בצינורות עלול להוות סיכונים בריאותיים חמורים אם אינו מטופל. במאמר זה, נחקור כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לעובש בצינורות שלך.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות: עובש וטחב בדירות והצורך בפינוי

למגורים בדירה יש את ההטבות שלו, אבל זה מגיע גם עם חלק ניכר מהאתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא התמודדות עם צמיחת עובש וטחב. עובש וטחב הם לא רק מכוערים, אלא שהם גם יכולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים לדיירי הדירה.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות של נזק יונים: איום על קירות, תקרות ובריאותך

יונים אולי נראות לא מזיקות, אבל נוכחותן עלולה לגרום לנזק משמעותי לקירות ולתקרות שלכם. ציפורים אלה בונות לעתים קרובות קנים בפינותיהם של מבנים, מה שמוביל לבעיות מבניות ולנזקים מכוערים. הלשלשת החומצית שלהם עלולה לשחית משטחים, ולהוביל להידרדרות ולצורך בתיקונים יקרים.

לקריאת המאמר »
053-3524887
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!