עובש במכונת כביסה

עובש וטחב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לעובש וטחב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו


זה קורה בהרבה מאוד בתים בישראל. הבגדים יוצאים ממכונת הכביסה, ובני הבית מצפים לבגדים נקיים שמריחים היטב. בפועל, בניעובש במכונת כביסה הבית נחרדים לגלות שמשהו כאן לא בסדר: הבגדים מלוכלכים, ובחלק מהמקרים גם מדיפים ריח לא נעים של… עובש.
זה ממש לא מקרי. עובש במכונת כביסה הוא נפוץ הרבה יותר ממה שאתם חושבים, כשחלק גדול מהבעיה הוא שפשוט לא יודעים היכן ובאילו נסיבות הוא עלול להופיע, ובעיקר – מה אפשר לעשות אתו.

איך קורה שמכונת כביסה תמימה מתמלאת בעובש?

מכונות כביסה אמורות לפעול בצורה מיטבית לתקופה של כמה שנים לפחות, תוך כדי שמירה על תוצאות ראויות של הכביסה. עובש הוא אחד האויבים הגדולים בדרך לכך. כשבוחנים את האופן בו פועלת ומתוחזקת מכונת הכביסה, אפשר להבין שהוא לא נוצר יש מאין. למשל, זוהי אחת הרעות החולות של רוב מכונות הכביסה בהן נעשה שימוש כיום, מכונות כביסה אשר כוללות פתח קדמי כמקובל בשוק כיום.

משפחות רבות בישראל אינן מקפידות על ניקוי תדיר של מכונת הכביסה שלהן, אולי מתוך אמונה שהלכלוך הקיים בבגדים יישטף יחד עם זרם המים. עקב כך נוצרים תנאים "אידאליים" להיווצרות עובש, ובעיקר השילוב בין מים, לחות ולכלוך שעלולים להוליד את הבקטריות הידועות לשמצה. חשוב להזכיר שהצטברות עובש לא מהווה רק מפגע תברואתי, אלא גם עלולה לסכן את בריאותו של כל מי שמשתמש בבגדים שיצאו מהמכונה.

חלק גדול מהקושי הוא שהאנשים אינם יודעים מהם האזורים "מועדי הפורענות" להצטברות אבנית בתוך מכונת הכביסה. מבחינה מעשית, רוב מקרי העובש במכונות כביסה מופיעים על גבי או סביב הגומי, כמו גם בפתח התוף של המכונה. חשוב לבדוק מפעם לפעם את הנעשה בתוככי מכונת הכביסה, במטרה לחפש עובש וצרות אחרות, ומקביל לבצע את הפעולות ההכרחיות של ניקיון ותחזוקת מכונת הכביסה.

כיצד מטפלים בעובש במכונות כביסה?

העצה הטובה ביותר שאפשר להעניק ביחס לעובש במכונת הכביסה היא כמובן לנסות למנוע את ההצטברות שלו, כאשר תחזוקה וניקוי שוטפים של המכונה מגדילים את אחוזי ההצלחה. אלא שגם כאשר מופיע העובש – והצפי הוא שבשלב מסוים זה יקרה בכל מכונת כביסה באשר היא – יש עדיין מה לעשות. ברוב המקרים ממש לא חובה לפנות לטכנאי מכונות הכביסה, וכמובן שגם לא לברר על החלפתה של מכונת הכביסה באחרת.

הפעולה הראשונה שיש לשקול בחיוב היא פשוט להפעיל את מכונת הכביסה "על ריק", כלומר, באמצעות אקונומיקה המוכנסת לעור התוף וללא בגדים בתוך המכונה. למרות שלכל מכונת כביסה עשויות להיות ההוראות הספציפיות שלה (ומומלץ מאוד לקרוא את חוברת ההפעלה או ליצור קשר עם החברה המשווקת על מנת להבין מה חשוב לעשות), העיקרון הבסיסי הוא הפעלה של המכונה במצב סחיטה, ולאחר מכן להפעיל אותה שוב בתכנית הכוללת שטיפה וסחיטה גם יחד.

לצד האקונומיקה, יש שימליצו על שימוש בתערובת של מים חמים, חומץ ואבקת סודה לאפייה. את הגומייה אפשר לנסות ולשפשף, כאשר מטלית לחה המהולה במים ובאקונומיקה יכולה לעשות עבודה יפה במקרים הפשוטים יחסית. אם הגומייה מלוכלכת מדי או לחלופין סדוקה, אפשר להחליפה באחרת. לגבי התוף, ניגוב יעיל עשוי לשפר את המצב אף הוא.

את הפעולות האלה חשוב לבצע מידית אם מזהים סימנים של עובש, או אפילו חושדים שמשהו לא בסדר עם המכונה והאופן בו היא פועלת. בנוסף חשוב לבצע פעולות תחזוקה וניקוי שוטפות של המכונה מדי כמה שבועות, או לכל הפחות כמה חודשים. בדומה למכשירי חשמל אחרים, גם במקרה של מכונת כביסה הקפדה על הוראות התחזוקה עשויה להאריך את משך החיים של המכונה ולאפשר לה לפעול לאורך זמן בצורה היעילה ביותר האפשרית.

 

אולי יעניין אותך גם:

מה מצב העובש והטחב בדירות הישראליות החדשות?

גיליתם עובש בארון או עובש בארון קיר? כך תפטרו ממנו

עובש במזגן – מניעה ואפשרויות טיפול בעובש וטחב במזגנים

צבע נגד עובש – איך זה עובד? ועד כמה צבעים נגד עובש יעילים?

 

המרכז לעובש וטחב

המרכז לעובש וטחב מתמחה במתן מידע בתחום עובש וטחב, כל מה שרציתם לדעת על עובש וטחב. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

עובש במכונת כביסה

האם יש עובש בצינורות שלך? כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות

האם שמת לב לטעם או ריח חריגים במי הברז שלך? זה עשוי להיות סימן שעובש אורב בצינורות שלך. עובש בצינורות עלול להוות סיכונים בריאותיים חמורים אם אינו מטופל. במאמר זה, נחקור כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לעובש בצינורות שלך.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות: עובש וטחב בדירות והצורך בפינוי

למגורים בדירה יש את ההטבות שלו, אבל זה מגיע גם עם חלק ניכר מהאתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא התמודדות עם צמיחת עובש וטחב. עובש וטחב הם לא רק מכוערים, אלא שהם גם יכולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים לדיירי הדירה.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות של נזק יונים: איום על קירות, תקרות ובריאותך

יונים אולי נראות לא מזיקות, אבל נוכחותן עלולה לגרום לנזק משמעותי לקירות ולתקרות שלכם. ציפורים אלה בונות לעתים קרובות קנים בפינותיהם של מבנים, מה שמוביל לבעיות מבניות ולנזקים מכוערים. הלשלשת החומצית שלהם עלולה לשחית משטחים, ולהוביל להידרדרות ולצורך בתיקונים יקרים.

לקריאת המאמר »
053-3524887
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!