איך מורידים עובש מבד ומבגדים?

עובש וטחב זה לא משחק! בחרו נכון –
המרכז לעובש וטחב!

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו


כתמים המופיעים על גבי בגדים ובד הם נפוצים כמעט בכל בית ישראלי, כאשר לכתמים עלולות להיות סיבות שונות. אחד הסוגיםאיך מורידים עובש מבד ומבגדים? היותר מורכבים להתמודדות עם כתמי עובש, ולו מכיוון שכתמים אלו טומנים בחובם גם סכנה בריאותית עבור המשתמשים בבגדים או בני הבית כולם. במאמר הבא נסביר לכם כיצד מצטבר עובש על גבי בגדים, מהן הסכנות המופיעות כשהוא קיים ובעיקר מה אפשר לעשות על מנת להסיר אותו.

הגורם מספר 1 להתפתחות עובש בבדים ובגדים – לחות

למרות שיש אלפי סוגים של עובש, המכנה המשותף לרובם המוחלט הוא הסביבה המאפשרת או מאיצה את ההיווצרות שלהם על גבי פריטים שונים. הדרישה הבסיסית היא ללחות ולרטיבות, אשר בהחלט עלולים להופיע בבגד או בסביבתו. חשבו למשל על בגדים אשר נמצאים שעות ארוכות במכונת הכביסה, אך עדיין לא מועברים לייבוש במייבש כביסה, במתקן תלייה או במסתור הכביסה. דוגמה נוספת היא בגדים אשר עוברים תהליכי ניקוי באמצעות נוזלים – למשל כשמופיע עליהם כתם מסוג אחר – אבל לא מיובשים באופן מיידי. לעתים דווקא החושך וחוסר האוורור הם שמביאים לעובש, כך שגם בגדים המאוחסנים בארון עלולים במצבים מסוימים לצבור על גביהם עובש.

רבים בציבור הישראלי הרחב אינם מודעים לכך, אבל עובש מבגדים או מבד הוא, ללא צל של ספק, צרה צרורה. ראשית, מדובר במפגע אסתטי אשר פוגע בבגד ולעיתים אף הורס אותו לחלוטין, עד למצב שדורש השלכה שלו לפח האשפה הקרוב. מה שחשוב יותר הוא שהחשיפה של האדם לעובש היא מסוכנת. היא עלולה לטמון בחובה תופעות לוואי המקשות על האדם, דוגמת אלרגיות, בעיות במערכת הנשימה, סינוסיטיס, שיעול חזק או אפילו עייפות כרונית. במצבים המורכבים, שהם נדירים אבל בהחלט אפשריים, העובש עלול להביא למחלות כרוניות ואולי אף לסכנת חיים. קראו עוד על: השפעות עובש על הבריאות.

מניעת עובש בבדים ובבגדים, זה אפשרי

העצה הראשונה שניתן להעניק לכם היא להקפיד על סביבה דוחת עובש וחיידקים. חשוב שהבגדים יהיו בסביבה מאווררת ככל האפשר, תוך הימנעות מלחות ומרטיבות בהם או בסמוך אליהם לאורך זמן. כביסה בתדירות גבוהה יחסית, תוך שימוש במים חמים (טמפרטורה בהתאם לדרישות של הבגד) ובנוזל כביסה עוצמתי, עשויים להפחית את הסבירות לבעיה. חשוב לראות בנוסף היכן מאחסנים את הבגדים לפני או אחרי הכביסה: לפעמים דווקא בסלי הכביסה העובש מצטבר, וממנו עובר לבגדים. לכן חשוב להקפיד על ניקיון של הסביבה בה מאחסנים את הבגדים, תוך תחלופה של אמצעי האחסון מפעם לפעם.

שימו לב שגם אם כתמי עובש מופיעים על גבי הבד, זו ממש לא גזירת גורל. יש עוד מה לעשות לפני שמשליכים את הבגד כלאחר כבוד מפוקפק לפח האשפה. את כתמי העובש עצמם ניתן ברוב המקרים להוריד, אלא אם המדובר כאן כבר בבעיה מורכבת שיצאה משליטה. יש מקרים בהם הכביסה עצמה תעשה את רוב העבודה, בעוד שבאחרים כדאי מאוד להניח לתמונה את "שחקני החיזוק": נוזלי או אבקות ניקיון המיועדים להסרת כתמים כבדים, או אפילו מסירי עובש ייעודיים. בכל מקרה חשוב לוודא מראש שאמצעי הניקיון בו משתמשים אכן מתאים לסוג הבגד, מכיוון שאחרת עלולים לגרום לו לנזקים.

כמיטב המסורת, תוכלו למצוא גם כאן "תרופות סבתא" עליהם ממליצים לא מעט אנשים. כך למשל יש שיטענו שמה שעשה עבורם את ההבדל הוא לא בהכרח חומרי הניקיון הייעודיים, אלא רכיבים דוגמת חומץ תפוחים, שמנים אתריים, סודה לשתייה המשולבת עם מי חמצן, תמצית זרעי אשכולות ומים ועוד. רוב הפתרונות האלו אינם מזיקים לבגד, אולם היעילות שלהם מוטלת בספק.

אולי יעניין אותך גם:

האם עישון קנאביס עם עובש הוא מסוכן?

המרכז לעובש וטחב

המרכז לעובש וטחב מתמחה במתן מידע בתחום עובש וטחב, כל מה שרציתם לדעת על עובש וטחב. המרכז מופעל על ידי צוות של אנשי מקצוע בחירים. לרשות המרכז מגוון רחב של מקורות מידע איכותיים, המיועדים להגיש לכם מידע ברור ונגיש.

אז מה היה לנו בכתבה:

ליצירת קשר מוזמנים להשאיר פרטים

איך מורידים עובש מבד ומבגדים?

האם יש עובש בצינורות שלך? כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות

האם שמת לב לטעם או ריח חריגים במי הברז שלך? זה עשוי להיות סימן שעובש אורב בצינורות שלך. עובש בצינורות עלול להוות סיכונים בריאותיים חמורים אם אינו מטופל. במאמר זה, נחקור כיצד לזהות ולמנוע סכנות בריאותיות פוטנציאליות הקשורות לעובש בצינורות שלך.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות: עובש וטחב בדירות והצורך בפינוי

למגורים בדירה יש את ההטבות שלו, אבל זה מגיע גם עם חלק ניכר מהאתגרים. אחד האתגרים המשמעותיים ביותר הוא התמודדות עם צמיחת עובש וטחב. עובש וטחב הם לא רק מכוערים, אלא שהם גם יכולים להוות סיכונים בריאותיים חמורים לדיירי הדירה.

לקריאת המאמר »

הסכנות הנסתרות של נזק יונים: איום על קירות, תקרות ובריאותך

יונים אולי נראות לא מזיקות, אבל נוכחותן עלולה לגרום לנזק משמעותי לקירות ולתקרות שלכם. ציפורים אלה בונות לעתים קרובות קנים בפינותיהם של מבנים, מה שמוביל לבעיות מבניות ולנזקים מכוערים. הלשלשת החומצית שלהם עלולה לשחית משטחים, ולהוביל להידרדרות ולצורך בתיקונים יקרים.

לקריאת המאמר »
053-3524887
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!